Netflix plannen voor meer interactieve content na Bandersnatch

Het succes van Bandersnatch smaakt naar meer. Netflix heeft plannen om meer interactieve content naar haar streamingsplatform te halen. Dat heeft het bedrijf zelf bekend gemaakt.

De Black Mirror film Bandersnatch was een pionier in een nieuwe manier van entertainmentgebruik. De film van Charlie Brooker was de eerste interactieve film ooit die verscheen op Netflix en de kijkers de mogelijkheid bood hun eigen verhaal te kiezen en hiermee hun eigen film samen te stellen. Op basis van de keuzes die de kijkers tijdens het kijken werd geboden, werd de loop van het verhaal aangepast. Kijkers konden hiermee uitkomen op een film van tussen de 40 en 90 minuten, geheel op basis van wat ze zelf kozen. De film was, uiteraard, een enorm succes voor het platform en daarom is Netflix van plan in het vervolg meer dergelijke content aan de gaan bieden op het platform.

Variety heeft laten weten dat Netflix president Todd Yellin tijdens een entertainmentconferentie heeft aangekondigd dat er meer interactieve content aankomt. Yellin vertelde: “It’s a huge hit here in India, it’s a huge hit around the world, and we realized, wow, interactive storytelling is something we want to bet more on. We’re doubling down on that. So expect over the next year or two to see more interactive storytelling. And it won’t necessarily be science fiction, or it won’t necessarily be dark. It could be a wacky comedy. It could be a romance, where the audience gets to choose – should she go out with him or him.

Het enige nadeel van Bandersnatch was dat de futuristische en duistere verhaallijn en sfeer, die de film overnam van moederserie Black Mirror, niet bij iedereen aansloeg. De keuzes waren fantastisch, maar degenen die geen fan zijn van Black Mirror, zullen ook minder met de film hebben gehad. Black Mirror is een serie waarin elke aflevering het gevaar van technologische ontwikkelingen belicht, maar op een zeer heftige manier. Het idee was echter wel bij bijna iedereen (behalve dan de mensen met extreme keuzestress, wellicht) een groot succes, waarom het idee om meer degelijke content, wellicht ook in andere genres, te introduceren, waarschijnlijk een goudmijn zal worden. Netflix lijkt nog niet op hele korte termijn deze nieuwe content aan te gaan bieden, dus het is wel nog even wachten om te kijken wat er volgt.

Beeld: Netflix

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *